RTÜK'TEN EXXEN, FOX TV, HALK TV, TELE 1, NETFLİX VE DMAX'E CEZA

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Hasan Can Kaya’nın EXXEN platformunda yayınlanan “Konuşanlar” programını katalogdan çıkardı. RTÜK, Fox TV, Halk TV, TELE 1, Netflix ve DMAX kanallarına da yaptırım uygulanmasına karar verdi....

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Hasan Can Kaya’nın EXXEN platformunda yayınlanan “Konuşanlar” programını katalogdan çıkardı. RTÜK, Fox TV, Halk TV, TELE 1, Netflix ve DMAX kanallarına da yaptırım uygulanmasına karar verdi.

RTÜK’ten yapılan açıklamaya göre, Üst Kurul’un bugünkü toplantısında alınan kararlar ve uygulamaya konulan cezalar şöyle:

Kitle iletişim araçlarında sıkça duyulan argo/küfür kullanımının zaman içerisinde bireyler tarafından kanıksanabileceği ve meşrulaşabileceği sonucuna varan Üst Kurul üyeleri, 6112 sayılı Kanun’da yer alan, ‘Yayın hizmetleri toplumun millî ve manevî değerlerine, genel ahlaka ve ailenin korunması ilkesine aykırı olamaz’ ve ‘Türkçenin, özellikleri ve kuralları bozulmadan doğru, güzel ve anlaşılır şekilde kullanılmasını sağlamak zorundadır; dilin düzeysiz, kaba ve argo kullanımına yer verilemez’ hükümlerinin ihlal edildiği gerekçesiyle EXXEN’e idari para cezası ve katalogdan çıkarma müeyyidesi uyguladı.

NETFLİX’E DE CEZA

Netflix’te yayınlanan İspanyol yapımı bir filmin eşcinselliğin, ensest ilişkilerin ve çiftler arası eş değiştirmenin yoğun olarak işlendiği bir kurgu üzerine inşa edildiğini belirleyen RTÜK, bu durumun toplumun manevi değerlerine ve genel ahlaka aykırı olduğundan hareketle yapımın yer aldığı Netflix’e idari para cezası ve katalogdan çıkarma cezası verdi.

FOX’A ‘YASAK ELMA’ YAPTIRIMI

Fox’ta yayınlanan ‘Yasak Elma’ dizisinin aile mefhumunun kapsadığı değerlerin erozyona uğramasına ve aile üyelerinin birbirlerine yönelik olumsuz davranışlarının toplum tarafından kanıksanarak topluma zarar verici nitelikte olduğuna karar verilerek yayıncı kuruluşa idari para cezası yaptırımı uyguladı.

HALK TV’YE 2 AYRI YAPTIRIM

Halk TV’nin ilk dosyası ‘Açıkça’ programında konuklar arasında geçen “Bakın hainlik aranıyorsa, ihanet aranıyorsa ihanet burada. Şunu sana sağlayan, sana bunu veren bu rejime, Cumhuriyet’e, üstelik onun anayasasına göre görevlendirildiğin halde o anayasayı ihlal ederek, laiklik ilkesi doğrultusunda görev yapman gerekirken laikliği alaşağı edip her fırsatta onu yok etmeye çalışırken bu ülkenin anayasal düzenine ihanet ediyorsunuz" şeklindeki ifadelerle Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş'a yönelik yapılan açıklamaların kamusal sorumluluk anlayışı ile bağdaşmadığı, yayın sırasında kullanılan bu ifadelerin dürüst kişi ve kurumları zedeleyecek nitelikte olduğu kanaatiyle Halk TV’ye idari para cezası yaptırımı uygulandı.

‘İki Yorum’ isimli programı da görüşen RTÜK, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli hakkında eleştiri sınırlarını aşan açıklamalardan dolayı Halk TV’ye idari para cezası verdi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’a yönelik yine eleştiri sınırlarını aşan ifadelerin kullanıldığı öne sürülen Tele 1’in ‘Demokrasi Arenası’ programı da Üst Kurul toplantısında yaptırıma uğradı.

DMAX’A SİGARA CEZASI

Kanalın ‘Bagaj Savaşları’ isimli belgeselinde hiçbir önlem alınmadan sigara içme ve duman görüntülerinin ekrana getirildiğini belirleyen RTÜK, yayıncı DMAX’a idari para cezası müeyyidesi uyguladı.

15 Ara 2021 - 18:05 Ankara- Gündem



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gazete Grafiti Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gazete Grafiti hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Gazete Grafiti editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gazete Grafiti değil haberi geçen ajanstır.