TGC: “RTÜK’Ü BASIN VE DÜŞÜNCEYİ İFADE ÖZGÜRLÜĞÜNE SAYGILI OLMAYA, YURTTAŞLARIN HABER ALMA HAKKINI ENGELLEMEMEYE ÇAĞIRIYORUZ”

Radyo Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) Halk TV, Tele 1 ve FOX TV'ye ceza vermesine tepki gösteren Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC), “RTÜK aldığı kararlarla Anayasa gereğince resmi makamların müdahalesi olmaksızın haber veya fikir almak ya da vermek serbestliğini kapsayan basın özgürlüğünün önündek...

Radyo Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) Halk TV, Tele 1 ve FOX TV'ye ceza vermesine tepki gösteren Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC), “RTÜK aldığı kararlarla Anayasa gereğince resmi makamların müdahalesi olmaksızın haber veya fikir almak ya da vermek serbestliğini kapsayan basın özgürlüğünün önündeki en önemli engellerden biri haline gelmiştir. Seçim öncesi giderek ağırlaştırılan yayın durdurma ve para cezaları televizyonların kapanmasına, basın emekçilerinin yine işsiz kalmasına neden olabilecek boyuttadır. RTÜK’ü kararlarında tarafsız davranmaya, Anayasa’ya, basın ve düşünceyi ifade özgürlüğüne saygılı olmaya, yurttaşların haber alma hakkını engellememeye çağırıyoruz” açıklamasını yaptı.

TGC Yönetim Kurulu, RTÜK’ten bugün Halk TV, Tele 1 ve FOX TV’ye yeni cezalar gelmesi üzerine yazılı açıklama yaparak bu durumu eleştirdi. TGC açıklaması şöyle:

“Kararları demokratik toplum düzeninin gereklerine ve ölçülülük ilkelerine uygun olması gereken RTÜK, iktidar adına ceza dağıtmayı sürdürmektedir. Seçim öncesi iktidara yakın olmayan medya kuruluşları yine RTÜK aracılığıyla cezalandırılmıştır. RTÜK son olarak Halk TV, Tele1 ve FOX TV’ye ceza yağdırmıştır. RTÜK üyesi İlhan Taşçı’nın sosyal medya hesabından yaptığı açıklamaya göre televizyon kanallarının ekonomik olarak çökertilmelerine yol açacak rekor cezalar verilmiştir. RTÜK, Halk TV’de yayınlanan Medya Mahallesi programında terörün mimikle övüldüğü iddiasıyla programın üç kez durdurulmasına, yüzde  3 de para cezasına karar vermiştir. Aynı programın farklı tarihlerdeki iki ayrı yayınına da ayrıca yüzde 3 para cezası verilmiştir. Prof. Dr. Emre Kongar ile Merdan Yanardağ'ın İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'na verilen hapis cezasını ‘halkın iradesine darbe’ olarak nitelemeleri nedeniyle TELE 1'e yüzde 3 idari para cezası verilmiştir. TELE 1’e Açıkça programı nedeniyle de ayrıca yüzde 3 para cezası kararı çıkmıştır. İlker Karagöz ile Çalar Saat programında ise TİP İstanbul Milletvekili Sera Kadıgil'in Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ekonomiye dönük sözlerine ilişkin ‘bir tek gün pazara gitse şu cümleyi kurmaya utanır’ sözleri nedeniyle FOX TV'ye yüzde 3 idari para cezasına oy çokluğuyla karar verilmiştir.”

“RTÜK, BASIN ÖZGÜRLÜĞÜNÜN ÖNÜNDEKİ EN ÖNEMLİ ENGEL HALİNE GELMİŞTİR”

“RTÜK, aldığı kararlarla Anayasa gereğince resmi makamların müdahalesi olmaksızın haber veya fikir almak ya da vermek serbestliğini kapsayan basın özgürlüğünün önündeki en önemli engellerden biri haline gelmiştir. Seçim öncesi giderek ağırlaştırılan yayın durdurma ve para cezaları televizyonların kapanmasına, basın emekçilerinin yine işsiz kalmasına neden olabilecek boyuttadır. RTÜK’ü kararlarında tarafsız davranmaya, Anayasa’ya, basın ve düşünceyi ifade özgürlüğüne saygılı olmaya, yurttaşların haber alma hakkını engellememeye çağırıyoruz.”

 

21 Ara 2022 - 22:13 Ankara- Gündem



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gazete Grafiti Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gazete Grafiti hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Gazete Grafiti editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gazete Grafiti değil haberi geçen ajanstır.